Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Miért érdemes télen is futni?

Újévi fogadalmaid között szerepel a rendszeres mozgás, esetleg a futás beiktatása a mindennapjaidba? Korábbi bejegyzésünkben már összeszedtük a futás legfőbb előnyeit, most pedig bemutatjuk miért érdemes a téli hidegben is nekilátni a futásnak, valamint mire érdemes odafigyelni.

 

A téli futás előnyei

A téli rosszkedv sajnos elég sokakat érint, hiszen a túl sötét és hosszú éjszakák fásultsághoz vezethetnek. Ilyenkor jó kimozdulni, a futás pedig már önmagában boldogsághormonokat szabadít fel.

A hideg levegőn történő futás/mozgás során az anyagcseréd és kalóriafogyasztásod felpörög, így több zsírt égetsz el. Ha tehát a célod a fogyás vagy az állóképességed növelése, akkor a téli időszak remek lehetőséget kínál erre.

Arról nem is beszélve, hogy a téli táj lenyűgöző látványt nyújt. Nem csak a testedet, hanem a lelked is feltöltheted a természetben végezett futás által.

 
Ugyanakkor mielőtt hozzálátsz a futáshoz az alábbiakra fordíts különös figyelmet
  1. Megfelelő ruházat kiválasztása

Sok múlik azon, milyen ruházatban mész futni az esetleges mínuszokban. A téli futóruházatod a következőket tartalmazza:

  • hosszúnadrág
  • hosszúujjú technikai felső, amire még további rétegekben tudsz öltözni
  • futókesztyű és futózokni
  • fülvédő, vagy sapka
  • futódzseki

Érdemes minden futáshoz rétegesen öltözni, hogy ha szükséges fel, vagy le tudj venni 1-2 ruhadarabot, ha fázol, vagy kimelegedtél.

Fagypont alatt csúszhat az út és ez rengeteg balesetveszélyes helyzetet rejthet magában, ezért javasolt mélyebb bordázatú cipőben futni.

  1. Bemelegítés


A ruházaton kívül nagy hangsúlyt kell fektetni a bemelegítésre. Télen az izmok merevebbek és lassabban melegednek be, így az alapos bemelegítés elkerülhetetlen. Arról nem is beszélve, hogy általa elkerülheted az esetleges sérüléseket. 
 
  1. Lassan járj, tovább érsz

Ebben az időszakban az alacsony hőmérsékletnek és a meleg ruházatnak köszönhetően lassabb tempóban tudsz futni, tehát téli futások leginkább alapozó, kellemes tempóban zajlanak. Ezt tartsd szem előtt.

 

 

Mi a teendő futás után?

Futást követően lehetőleg rögtön nyújts. A nyújtás kiváló alkalom, hogy pótold a kiizzadt vizet és ásványi sókat, valamint a mozgás utáni regenerációs folyamatot is elősegíti.

Érdemes odafigyelni a megfelelő folyadék bevitelre télen is. Hidegben nem érezzük a folyadék hiányát, mégis nagyon fontos része az edzésnek.

Hazaérve minél hamarabb szabadulj meg a nyirkos, izzadt ruháktól, hogy elkerüld az esetleges megfázást. Amint beértél a lakásba, irány a fürdőszoba. Kapd le a ruháidat és vegyél egy kellemes meleg fürdőt.

Ami pedig szintén igen fontos alapeleme a téli futásnak, az a motiváció! A meleg lakásból bizony nehéz elindulni futni, ha kint tombolnak a mínuszok. Érdemes keresned egy futótársat vagy rendszeresen emlékeztetni magad a céljaidra.

Amennyiben a futáshoz minőségi és kényelmes sportruházatra van szükséged, akkor böngéssz egyedi női és férfi termékeink között!

Keresés