Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Ne hallogass tovább, mutatjuk miért is jó futni!

A futás a legnépszerűbb és talán az egyik legegyszerűbb sport a világon - hiszen futni mindenki tud. Ugyanakkor sokan tartják monotonnak, unalmasnak vagy éppen fárasztónak ezt a mozgásformát. Nincs rá időm, hideg van, más programom van, kimerült vagyok, nincs motivációm és még sorolhatnánk azokat a kifogásokat, amikért nem indulunk el futni.

Cikkünkben összeszedtük a futás legfőbb és talán leglényegesebb előnyeit, hogy bebizonyítsuk – még ha minden kezdet nehéz is -, de érdemes letenni voksunkat a rendszeres futás mellett.

 

Íme, 4 igazán egyszerű érv a futás mellett

Futni bármikor lehet: reggel vagy munka után, ebédszünetben, hétvégén, amikor kedved és időd engedi.

Bárhol futhatsz. Napjainkban szerencsére egyre több vannak kifejezetten futásra és sportolásra kialakított terepek.

Bármikor elkezdheted, nincsen időhöz, korhoz, nemhez vagy bármilyen feltételhez kötve, csak láss hozzá!

Remek lehetőség, ha kizökkennél a hétköznap lüktető iramából és kicsit magadra fókuszánál. Azonban arra is szuper, hogy összekovácsold a társaságod és együtt fuss akár barátaiddal, munkatársaiddal vagy épp a családoddal.

 

Ha a fenti indokok nem lettek volna kellően meggyőzőek, akkor bemutatjuk a futás jótékony hatásait:
  • A futás erősíti az immunrendszert, növeli az állóképességet és javítja a koncentrációs készséget is
  • A futás hatással van az izomzatra, elősegíti a fogyást és remekül formája az alakot
  • Rendszeres futással megelőzhetőek a daganatos, a szív-és érrendszeri betegségek, valamint a mozgásszervi panaszok és ízületi elváltozások
  • Támogatja a táplálkozási és alvási funkciókat, mivel természetes nyugtató, pozitív hatása van az idegrendszerre
  • A futás a magas vérnyomás és érelmeszesedés megelőzésében is segít
  • Futás hatására endorfin hormon termelődik az agyban, ami euforikus érzést okoz, így boldogan telnek el a futás közbeni percek
  • Sikerélményben részesít, erősíti az akaraterőnket, kitartóvá nevel, és önbizalmat ad. 
     

Sokan úgy gondolják, hogy képtelenek a kitartó futásra. Pedig a futás képessége is először fejben dől el, aztán csak a lábakban. Ha elszánt vagy, akkor bizony meg tudod csinálni!

 

Mire kell figyelni?

Túlsúlyosan nem ajánlott futni, csak sétálni, de ahogy csökken a súly, úgy növelhető a tempó. Fontos, hogy betegen sose fuss, krónikus betegségek esetén pedig konzultálj orvosoddal a témában. Végül pedig legyél kitartó, tedd rendszeressé a futást, az eredmény pedig garantáltan nem marad el :)

Ha kedvet kaptál a mozgáshoz, vagy újévi fogadalmaid között szerepel a futás, akkor hajrá, indulj el a futás csodás útján mihamarabb és élvezd a mozgás adta szabadságot!

Amennyiben ehhez minőségi és kényelmes sportruházatra van szükséged, akkor böngéssz egyedi női és férfi termékeink között!

Keresés